Formularze do pobrania:

Formularz zgłoszeniowy (pdf)

Daty i godziny projekcji:

Proponowane przez nas terminy spotkań prześlemy Państwu w odpowiedzi na zainteresowanie udziałem w programie.
Istnieje możliwość indywidualnego doboru terminów spotkań przy odpowiedniej ilości uczestników.

Cennik:

Karnet - 5 spotkań w cyklu: 40 zł

Zgłoszenia:

Lucyna Adamska
tel: 694 888 375
e-mail: lucyna@kinozklasa.edu.pl

Miejsce projekcji:


Wyświetl większą mapę

GIMNAZJUM

ścieżka: Trudne tematy

Nasza propozycja w zakresie przybliżenia młodzieży problemów z jakimi spotyka się wraz z okresem dorastania. Zarysowanie problemów społecznych i wychowawczych, będzie stanowić świetną okazję do realizacji lekcji wychowawczej w kinie.

Lekcja 1: W POSZUKIWANIU TOŻSAMOŚCI

My Summer of Love
LATO MIŁOŚCI | My Summer of Love,
reż. Paweł Pawlikowski, Wielka Brytania 2004, 86'

Mona stała się właśnie właścicielką fantastycznego motoroweru, który kosztował ją tylko 10 funtów. Wprawdzie jest bez silnika, ale to i tak tanio "jak barszcz". Mona mieszka z bratem, Philem. Phil był właścicielem pubu, ale gdy odnalazł Boga, wylał cały alkohol. Tamsin to bogata, rozpieszczona dziewczyna prowadząca życie uwodzicielskiej dekadentki. Mona i Tamsin spotykają się na wrzosowiskach nie opodal cichej wioski w Yorkshire. Nawiązuje się między nimi niezwykła przyjaźń. Tamsin to marzycielka skłonna do tragizowania, Mona jest grubiańska i dowcipna. Tamsin jest zauroczona Moną, a Monie bardzo się to podoba.

Lekcja 2: MULTIKULTI - WIELOKULTUROWOŚĆ

Entre les murs
KLASA | Entre les murs,
reż. Laurent Cantet, Francja 2008, 128'

François jest nauczycielem. Szkoła, w której pracuje, położona jest w niebezpiecznej dzielnicy. Każda z klas to swoisty mikrokosmos współczesnej Francji, a przede wszystkim barwna mieszanka różnych osobowości. Są biali i czarni, leniwi i pracowici, błyskotliwi i ślamazarni, sympatyczni i bezwzględni. François jest pasjonatem. Lubi i szanuje swoich uczniów, ma jednak swoje zasady. Nie wszyscy uczniowie je zaakceptują...

Lekcja 3: PRZEŁAMUJĄC STEREOTYPY

Hoje Eu Quero Volta Sozinho
W JEGO OCZACH | Hoje Eu Quero Volta Sozinho,
reż. Daniel Robeiro, Brazylia 2014, 95'

Leonardo jest niewidomym nastolatkiem, który chciałby uniezależnić się od swojej nadopiekuńczej mamy. Planuje wyjechać na semestr do zagranicznej szkoły, co nie do końca podoba się jego przyjaciółce, Giovanie. Kiedy w klasie pojawia się Gabriel, Leonardo doświadcza uczucia, które każe mu przemyśleć jeszcze raz plany związane z wyjazdem.
"Wielkie dramaty I wielkie romanse nigdy nie wydarzają się podczas wakacji" - twierdzi Giovana. Czyżby? Bohaterowie są na etapie tych pierwszych razów - postawienia się rodzicom, golenia, upicia, pocałunku, zauroczenia, może nawet miłości - a wszystko to jeszcze nieporadne i niewinne, ale przecież istotne i poważne. Filmowi udziela się ta naiwność, a towarzyszy jej młodzieńczy entuzjazm. Nie da się nie polubić tych nastolatków i nie kibicować im w walce o swoje godne i wygodne miejsce na świecie.

Lekcja 4: PRZEDWCZESNA DOROSŁOŚĆ?

Bejbi blues
BEJBI BLUES | Monsieur Lazhar,
reż. Katarzyna Rosłaniec, Polska 2012, 105'

Katarzyna Rosłaniec, reżyserka kultowych i wielokrotnie nagrodzonych "Galerianek", przedstawia historię niedojrzałej 17-latki, która zostaje matką. Chciała mieć dziecko, bo fajnie jest mieć dziecko. Wszystkie młode gwiazdy jak Britney Spears czy Nicole Richie mają dzieci. Ale dlaczego tak naprawdę Natalia zdecydowała się na macierzyństwo w tak młodym wieku? Może odpowiedź kryje się w tym co piszą nastolatki na internetowych forach? Chcą mieć dziecko, żeby w końcu ktoś je naprawdę kochał, żeby same miały kogoś do kochania.

Lekcja 5: MŁODZIEŃCZY BUNT

Vi är bäst!
WE ARE THE BEST! | Vi är bäst!,
reż. Lukas Moodysson, Szwecja/Dania 2013, 102'

Sztokholm, 1982 rok. Trzynastoletnie Bobo i Klara to dwie najlepsze przyjaciółki, które pragną wyróżnić się z tłumu szkolnej przeciętności. Mają wygolone włosy po bokach, noszą irokezy i powyciągane swetry. Kiedy poznają rozsądną i ułożoną Hedwigę, ich marzenie o założeniu zespołu punkowego staje się bardziej realne: nowa koleżanka potrafi świetnie grać na gitarze.
Film Moodyssona to pochwała potrzeby młodzieńczego (dziecięcego?) buntu, który pozwala odkryć siebie i poznać swoje możliwości . Bohaterki "We are the best!" próbują alkoholu, zaczynają interesować się płcią przeciwną i przeciwstawiają się rodzicom. Jeszcze nie są nastolatkami, ale już przestają być dziećmi; są w wieku, który powszechnie znany jest jako "trudny". Zdobyte w tym okresie doświadczenia w znaczącym stopniu wpływają na konstrukcję psychiczną i światopoglądową osoby, jaką trzynastolatek stanie się w przyszłości. Reżyser unika prowadzenia umoralniającej narracji, za to z życzliwą sympatią przypatruje się tym pierwszym poważnym decyzjom i próbom podejmowania odpowiedzialności za siebie.