Ścieżki tematyczne:
Szkoła Podstawowa
-- klasy 0-1 --
- Czytamy i Oglądamy
-- klasy 2-3 --
- Kino przygoda
-- klasy 4-6 --
- Kino przygoda
Gimnazjum
Szkoła Ponadgimnazjalna
-- Propozycja dodatkowa --
- Kino Interdyscyplinarne - Filmy o sztuce
- Filmowy obraz świata - Francja
- Filmowy obraz świata - Niemcy
- Filmowy obraz świata - Anglia
- Akademia Filmu Polskiego
Kino lektur szkolnych
Formularze do pobrania:
Daty i godziny projekcji:
Proponowane przez nas terminy spotkań Pojawią się już wkrótce.
Istnieje możliwość indywidualnego doboru terminów spotkań przy odpowiedniej ilości uczestników.
Cennik:
Karnet - 5 spotkania w cyklu: 40 zł
Zgłoszenia:
Lucyna Adamska
tel: 694 888 375
e-mail: lucyna@kinozklasa.edu.pl
Miejsce projekcji:
GIMNAZJUM
ścieżka: Kręci mnie Film
Niniejszy program jest skróconą wersją projektu relizowanego przez nas na potrzeby Akademii Orange. Celem programu jest skierowanie uwagi młodego widza na najważniejsze elementy składowe filmu i przybliżenie mu wiedzy o powstawaniu dzieła filmowego
Lekcja 1: SCENARIUSZ - PODSTAWA KAŻDEJ OPOWIEŚCI
NIEZASŁANE ŁÓŻKA | Unmade beds,
reż. Alexis Dos Santos, Wielka Brytania 2009, 93'
Niezasłane łóżka to atrakcyjnie sfotografowana historia dwójki bohaterów, którzy, choć pomieszkują w tym samym budynku zajętym przez squatterów, prawie się nie znają. Dwudziestoletni Hiszpan Axl przyjeżdża do Londynu w poszukiwaniu ojca, który opuścił go, kiedy chłopiec miał trzy lata. Mężczyzna okazuje się być pracownikiem agencji nieruchomości, zatem Axl, nie zdradzając swojej tożsamości, pod pretekstem wynajęcia mieszkania, spotyka się z nim i próbuje nawiązać kontakt. Pochodząca z Belgii Vera niedawno rozstała się ze swoim partnerem. Kiedy poznaje nowego chłopaka, nie zdradza mu ani swego imienia, ani prawdziwego miejsca pracy. Czy bohaterowie odważą się powiedzieć, kim są naprawdę i czy dzięki temu zbliżą się do osób, na których im zależy? Scena rozmowy między Axlem i Verą na imprezie udowadnia, że można być ze sobą szczerym, nawet nie do końca zdejmując z twarzy maskę.
Lekcja 2: SCENOGRAFIA - NIE TYLKO TŁO
WYŚNIONE MIŁOŚCI | Les Amours imaginaires,
reż. Xavier Dolan, USA 2002, 115'
Marie, miłośniczka stylu vintage, oraz Francis, inspirujący się wizerunkiem Jamesa Deana, zakochują się na imprezie w młodym studencie literatury o aparycji greckiego boga i lokach cherubina - Nicolasie. Od tej pory przyjaciele zaczynają konkurować o każdy uśmiech i aprobatę ze strony pociągającego młodzieńca. Napięcie i skrywana za nerwowymi uśmiechami oraz wymuszoną obojętnością rywalizacja o jego względy przypominają grę, której zasady są wszystkim znane, ale nikt oficjalnie nie zadeklarował w niej swego uczestnictwa. Bohaterowie, przeżywając niepokoje swoich "wyśnionych miłości", przekonują się, że brutalne przebudzenie z jednego snu nie wyklucza zapadnięcia w nowy. Może szczęśliwszy? Wyśnione miłości zachwycają przede wszystkim wysmakowaną stroną wizualną: atrakcyjność obrazu dodatkowo wspiera nowocześnie zaaranżowana ścieżka dźwiękowa. Spowolnione ujęcia przyciągają uwagę bogactwem kolorystycznym kadru, a jednocześnie umożliwiają dostrzeżenie drobnych gestów, ruchów warg czy spojrzeń, które o uczuciach bohaterów mówią więcej niż słowa.
Lekcja 3: REŻYSERIA - CZYLI NAJWAŻNIEJSZA RZECZ W FILMIE
DZISIEJSZE CZASY | Modern Times,
reż. Charles Chaplin, USA 1936, 87'
Bohater filmu jest robotnikiem w fabryce, której dyrektor chce podnieść wydajność za pomocą najnowocześniejszych metod. Wykończony nerwowo bohater trafia do szpitala, a potem na ulicę - gdzie popada w konflikt z prawem.
Lekcja 4: ZDJĘCIA - SZTUKA OPERATORSKA
WSZYSTKO CO KOCHAM | Wszystko co kocham,
reż. Jacek Borcuch, Polska 2009, 95'
Wiosna 1981 roku w Polsce. W nadmorskim miasteczku 18-letni Janek, syn oficera marynarki wojennej, zakłada zespół punkrockowy. W tle historia miłosna i narodziny "Solidarności".
Lekcja 5: MONTAŻ - EFEKT KOŃCOWY
SUGAR MAN | Searching for Sugar Man,
reż. Malik Bendjelloul, Szwecja/Wielka Brytania 2012, 85'
Historia Sixto Rodrigueza wydaje się do tego stopnia nieprawdopodobna, że wręcz idealnie nadaje się na scenariusz filmu. W trakcie seansu czasem trudno uwierzyć, iż mamy do czynienia z opartym na faktach dokumentem, a nie zgrabnie zrealizowanym, pokrewnym mu gatunkiem: mockumentem (ang. mockumentary - fikcja udająca dokument). Reżyser prowadzi swoiste śledztwo, próbując się dowiedzieć, jak to możliwe, by piosenkarz, którego muzyka w Republice Południowej Afryki zyskała w burzliwych latach 70. XX wieku status kultowej i rewolucyjnej, a on sam - gwiazdy na miarę Boba Dylana, nic o tym nie wiedział. Film uhonorowano wieloma nagrodami, w tym Oscarem dla najlepszego pełnometrażowego dokumentu.






