Ścieżki tematyczne:
Przedszkole
Szkoła Podstawowa
-- klasy 1-3 --
- Kino przygoda
-- klasy 4-6 --
- Rówieśnicy w obiektywie
-- klasy 7-8 --
- Czas dojrzewania
Szkoła ponadpodstawowa
Daty i godziny projekcji:
Istnieje możliwość indywidualnego doboru terminów spotkań.
Cennik:
Bilet na jedno spotkanie: 18 zł
Karnet na pięć spotkań: 75 zł
Zgłoszenia:
Łukasz Adamowicz
tel: 694 888 375
e-mail: akademia@kinozklasa.edu.pl
Miejsca projekcji:
Kino Agrafka
GIMNAZJUM/LICEUM
ścieżka: Filmowy obraz świata - Niemcy
Film jest bez wątpienia oknem na świat. Medium, które w przystępny sposób przybliża nam język i obyczaje innych narodów. Ścieżka: Filmowy obraz świata powstała z myślą o uczniach uczących się w klasach z poszerzonym językiem francuskim, angielskim i niemieckim. Proponowane filmy opowiadają o historii i kulturze tych krajów a ponadto są świetnym sposobem na pogłebienie znajomości języka.
Lekcja 1: O KUCHNI I KULTURZE
SOUL KITCHEN | Soul kitchen,
reż. Fatih Akin, Niemcy 2009, 99'
Zinos, właściciel podupadającej restauracji Soul Kitchen, zostaje nieoczekiwanie porzucony przez dziewczynę. Podłamany sercowym niepowodzeniem, zaniedbuje lokal, dając wolną rękę pracownikom. W restauracji zaczyna panować radosna anarchia. Kucharz gotuje to, co zawsze chciał gotować. DJ porywa ludzi do tańca między posiłkami, a awangardowi artyści urządzają performance za performance’em. Ku zaskoczeniu Zinosa, lokal zyskuje wielką popularność wśród mieszkańców Hamburga.
Lekcja 2: SZTUKA ULICY - GRAFFITI
WHOLETRAIN. GRAFICIARZE | Wholetrain,
reż. Florian Gaag, Niemcy/Polska 2006, 82'
Graffiti. Podziemny świat, w którym istnieją osobliwe wartości i zasady gry. Niebezpieczna pasja, która sprawia, że ryzykujesz wszystko, by raz jeszcze pozostawić gdzieś ślad swojej ekspresji. David, Tino, Elyas i Achim to czterech "writerów", którzy noc w noc "bombardują" uliczną przestrzeń twórczą energią. Nieustannie dokumentują swoją sztukę i jednocześnie uciekają przed jej konsekwencjami. Jaka jest cena ich pasji?
Lekcja 3: KOMUNIZM SENTYMENTALNIE
GOOD BYE, LENIN! | Good Bye, Lenin!,
reż. Wolfgang Becker, Niemcy 2003, 121'
Październik 1989 roku to nie był najlepszy moment na to, żeby zapaść w śpiączkę. Zwłaszcza, jeżeli mieszkało się we Wschodnich Niemczech. Jeszcze gorszym pomysłem było obudzić się już po zburzeniu Muru Berlińskiego. Zwłaszcza, jeżeli było się zagorzałą działaczką głęboko wierzącą w to, iż nie ma na tej ziemi lepszego ustroju niż socjalistyczny... Wszystko to jednak spotkało matkę Alexa. Rzeczywistości nie da się zmienić. Można jednak wykreować inną.
Lekcja 4: NIEMCY WSCHODNIE - DZIWNA KRAINA
SŁONECZNA ALEJA | Sonnenalle,
reż. Stephen Keusch, Paul Lemp, Stephen Keusch, Niemcy 1999, 96'
Niemiecka Republika Demokratyczna, Berlin, początek lat 70-tych, Rolling Stonesi wydali właśnie nową płytę. Przy aleji Sonnenalle, wiodacej do przejścia na Zachodnią stronę miasta mieszka Michael - "Micha". Ma 17 lat, mieszka z rodzicami, sąsiedzi pracują dla tajnej policji, a Związek Radziecki jest Wielkim Bratem jego kraju. W takich okolicznościach Michę spotyka pierwszą miłość, poznaje smak pierwszych NRD-wskich narkotyków i odkrywa prawdziwe oblicze wolnośći. Dla Michy i paczki jego przyjaciół są to najpiękniejsze chwile życia. Fascynująca komedia, o świecie, który całkiem niedawno żył własnym życiem i to tuż obok nas.
Lekcja 5: BERLIN
OH BOY | Oh Boy,
reż. Jan Ole Gerster, Niemcy 2012, 83'
Dwudziestokilkuletni Niko to bohater, jakiego kino już niejednokrotnie portretowało: to typ flâneura, miastowego - w tym wypadku: berlińskiego - włóczęgi, którego cała aktywność w filmie ogranicza się do "uprawiania snujstwa ekranowego". Niko dwa lata temu został wyrzucony ze studiów, ale nie powiedział o tym rodzicom; przez ten czas, jak sam mówi, ciągle myślał. Efekty tego myślenia nie przełożyły się jednak na żadne konkretne działanie. Jedyne, o czym marzy bohater, to napicie się kawy.
"Oh Boy" to przepięknie sfotografowany, czarno-biały portret miasta, które wciąż szuka swojej tożsamości. Szare blokowiska, nowoczesna architektura, znaczące napisy na murach, spotykani przypadkowo znajomi i obcy ludzie tworzą mozaikowy obraz stolicy Niemiec, naznaczonej bliznami po burzliwej historii ostatniego stulecia. Reżyser czerpie inspiracje z najlepszych nowofalowych filmów, wzbogacając je sporą dawką inteligentnego humoru. Charakterystyczna dla dzieł z przełomu lat 50. i 60. XX wieku muzyka w stylu jazzowym podkreśla melancholijno-gorzki wydźwięk debiutanckiego utworu Gerstera.